На законодавчому рівні питання організації та процедури проведення в Киргизстані державних закупівель врегульовано законом КР від 14.04.2022 № 27 «Про державні закупівлі».
Поміж головних особливостей зазначеного законодавчого акту варто виокремити такі:
Закон не регулює державні закупівлі, які:
пов'язані із захистом державних секретів;
здійснюються Нацбанком КР;
за рахунок міжнародних фондів;
здійснювані державними вищими навчальними закладами, які мають особливий статус;
здійснювані державними та муніципальними підприємствами; акціонерними товариствами, у яких 50 % і більше частки участі у статутному капіталі належать державі;
пов'язані з виготовленням підручників для загальноосвітніх організацій, крім підручників, зі шрифтом Брайля.
Конфіденційність та форма повідомлень
Усі дії та листування, пов'язані з процедурами державних закупівель, є доступними і повинні здійснюватися на веб-порталі або в електронному каталозі шляхом застосування кваліфікованого електронного підпису, який має юридичну силу, прирівняний до власноручно підписаного документа.
Національний режим. Вилучення із національного режиму
При здійсненні державних закупівель до товарів, що походять з іноземних держав, робіт, послуг застосовується національний режим на рівних умовах з товарами вітчизняного походження, роботами, послугами на умовах, передбачених Законом та міжнародними договорами.
Вилучення з національного режиму встановлюється міжнародним договором, учасницею якого є Киргизька Республіка.
З метою захисту внутрішнього ринку Киргизької Республіки, розвитку національної економіки, підтримки товаровиробників Киргизької Республіки рішеннями Кабінету Міністрів можуть встановлюватися преференції щодо товарів киргизького походження, заборона допуску товарів, що походять з іноземних держав, та обмеження допуску зазначених товарів.
Конфіденційність та форма повідомлень
Усі дії та листування, пов'язані з процедурами державних закупівель, є доступними і повинні здійснюватися на веб-порталі або в електронному каталозі шляхом застосування кваліфікованого електронного підпису, який має юридичну силу, прирівняний до власноручно підписаного документа.
Процедура проведення державних закупівель складається з етапів:
Планування закупівель;
Розробка документації про закупівлю;
Публікація оголошень про закупівлю;
Розкриття пропозицій;
Оцінка і порівняння пропозицій;
Вибір переможця.
Укладення контракту.
Адміністрування контракту.
Методи державних закупівель
1. Державні закупівлі товарів, робіт та послуг здійснюються такими методами:
2. Державні закупівлі консультаційних послуг здійснюються методами, передбаченими статтею 30 Закону.
Відсутні передкваліфікаційні процедури перед участю у держзакупівлях
Кваліфікаційні дані постачальників (підрядників).
Серед кваліфікаційних вимог до нерезидентів КР варто зазначити необхідність надання інформації про наявність/відсутність заборгованості відповідно до законодавства країни перебування такого постачальника (підрядника).
Гарантійне забезпечення конкурсних заявок.
Організація, що закуповує, встановлює розмір гарантійного забезпечення конкурсної заявки, який не перевищує 2% від запланованої суми закупівлі, за винятком закупівлі аудиторських послуг, відповідно до міжнародних стандартів аудиту;
Гарантійне забезпечення конкурсної заявки може бути надано у формі депозитів у грошових коштах, облігаціях, банківських гарантіях, депозитних сертифікатах на пред'явника.
Антидемпінгові заходи при здійсненні державних закупівель.
1. При наданні демпінгової ціни більш ніж 20 % від запланованої ціни закупівельна організація/Агент застосовує один із таких заходів:
Розкриття пропозицій постачальників
Процедура розкриття пропозицій постачальників здійснюється веб-порталом автоматично відразу після закінчення остаточного терміну подання пропозицій.
Протокол процедур закупівлі
Під час проведення процедур закупівель протокол процедур закупівель формується та розміщується автоматично на веб-порталі протягом одного робочого дня після підписання.
Подання скарги
Постачальники та консультанти через веб-портал мають право оскаржити дії (бездіяльність), рішення закупівельної організації/Агента, якщо їх дії (бездіяльність), рішення порушують права та законні інтереси цього постачальника чи консультанта.
Законом також передбачено регулювання закупівель консультаційних послуг, які здійснюються такими методами:
1) відбір за кваліфікацією та вартістю;
2) відбір за кваліфікацією;
3) відбір за найменшою ціною;
4) із одного джерела.
Консультаційні послуги надаються юридичними чи фізичними особами, які мають відповідну кваліфікацію.
Офіційні інформаційні ресурси, де розміщується інформація щодо проведення державних закупівель:
Офіційний портал державних закупівель Киргизької Республіки:
Закупівлі Нацбанку КР:
Платформа для пошуку державних та приватних закупівель: